Payflux: Blog
Onbetaalde facturen innen: niet agressief, wel effectief
Klanten aanmanen tot betalen: de zachte aanpak werkt beter
1 juli 2020
Onbetaalde facturen innen is niet altijd gemakkelijk. Je wil namelijk wel dat de klant het openstaande bedrag zo snel mogelijk betaalt, maar tegelijk hoop je je klant wel te behouden. Dat is een van de redenen waarom we een niet-agressieve benadering aanraden. Ontdek alle voordelen van de zachte aanpak.
Door de opvolging van je onbetaalde facturen uit te besteden aan een externe partij als Payflux, ben je in ieder geval zeker van een correcte en professionele aanpak. Payflux staat bovendien garant voor een heel menselijke, niet-agressieve inningsprocedure.
Gerechtsdeurwaarders vermijden
Je B2B-klant krijgt dus zeker niet meteen een gerechtsdeurwaarder over de vloer. We kiezen voor het versturen van een vriendelijke e-mail naar het bedrijf. In een volgende fase sturen we een – nog altijd vriendelijke – aangetekende brief. Pas in laatste instantie schakelen we een gerechtsdeurwaarder in, maar vaak is dat niet nodig.
Klantenrelatie blijft intact
We merken dat die zachte aanpak zijn vruchten afwerpt: klanten voelen zich niet bedreigd maar krijgen wel een duidelijke boodschap. Doorgaans betalen ze gewoon hun factuur en blijft je klantenrelatie intact. Bijkomend voordeel van het vermijden van deurwaarders is dat de kosten van de inningsprocedure laag blijven, ook voor je tegenpartij. Ook dat vergroot de kans dat je klant met jou blijft samenwerken.
Vrijblijvend onbetaalde facturen uploaden
Voor jou als ondernemer is het starten van onze procedure volledig vrijblijvend. Het enige wat je hoeft te doen, is de onbetaalde factuur uploaden. Dat gaat heel eenvoudig en snel online. Je hoeft geen uitgebreide informatie te geven en je bent daarna nog altijd tot niets verplicht.
Geen voorschot voor inningsprocedure
Ook de volgende stap is nog vrijblijvend: een telefonische kennismaking en korte bespreking. Je betaalt helemaal niets, dus ook geen voorschot of andere vergoeding. Pas na je akkoord zetten we effectief de eerste stap in de inningsprocedure. Als de klant je uiteindelijk betaalt, ontvang je het totale factuurbedrag. De klant vergoedt ook de inningskosten, zodat de procedure dan voor jou kosteloos is.
Meer weten?
Lees meer over het innen van facturen
Contacteer ons via 09 233 38 10 of info@payflux.be